Hårtips!

Älskar ju att hålla på med hår, frisyrer o liknande så tänkte skriva lite tips på vad som är bra att tänka på när man tvättar håret! Eller hur jag gör rättare sagt ;)

 Jag tar shampo i handen ungefär som en femkrona och sedan gnuggar in ordentligt med fingertopparna i hårbotten och går utåt mot topparna av håret

 Sköljer noga och sedan i med massa balsam i håret. Ej i hårbotten för det gör bara att håret ser fett ut så från huvudet ungefär/ nacken och nedåt mot topparna med balsam.

 Precis i slutet innan jag går ur duschen så sköljer jag håret med kallt vatten. Det ger glans och
 samlar håret. Så småhåren inte syns lika väl.

 Det är inte så bra för håret att gnuggas i en frotehandduk, det sliter på håret så jag bara gör en turban och låter den sitta i några minuter.

 Sedan tar jag i en spray för vått hår som ger glans och blir lättare att kamma ut. Sedan kammar igenom håret med en bredtandad kam. Det sliter inte lika mycket som att borta vått hår med borste.

 Om jag sedan fönar och plattar håret/ lockar håret använder jag oftast värmeskydd som skyddar håret mot värme.

 Jag brukar sedan avsluta med en glansspray som heter något med diamond och är en rosa rund flaska!

Såhär gör jag ;) hihi!



Hårinpackning är också bra att göra kanske en gång i veckan, jag gör det väldigt sällan är slarvig med det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0