Ponnys (L)

slänger in ett till litet inlägg innan jag somnar också ;) hihi!


Tänkte skriva lite kort om fyra absoluta favorithästar på ridskolan och som jag även rider mest!

Zephyr

En brun c-ponny som är jätteduktig på att hoppa, hon hoppar alltid och älskar det. Hennes hjärta tillhör hoppningen. Hon är pigg och framåt och lagom lätt att rida. Hon är därimot ganska rak och stel så när hon kom till ridskolan gick hon inte alls att forma i dressyren och i hoppningen genade hon och ville alltid ta omhoppningsvängar och snäva vägar. Nu har hon varit på ridskolan i ja, snart två år så hon har blivit MYCKET bättre, rundare och mjukare. Hon går oftast riktigt fint dressyren och det senaste nu har hon varit jätterund och mjuk i hoppningen i svängar och är mjukare i vägarna och då blir det ju betydligt lättare att rida henne. Gillar Zephyr jättemycket och hon är min lilla favoritpowny, älskar henne den lilla pinglan som alltid gör sitt bästa!
En toppenponny verkligen!


Cindy

Cindy är en fux, d-ponny. Väldigt rund och fin i hela kroppen och går jättebra både i hoppningen och dressyren. Är riktigt pigg, absolut inte stark utan snarare känslig i sin mun och man måste rida henne väldigt mjukt med händerna för annars så "nickar" hon och håller på med huvudet. Gillar verkligen att rida henne eftersom hon är så rund och mjuk i sina rörelser och pigg. När hon hoppar känns det nästan som man svävar fram och galoppsprången känner man knappt, riktigt go' ponny som är värd en guldstärna!



Clea

En otroligt söt mellanstor b-ponny som är gråskimmel tror jag?
Hon är jättepigg och väldigt känslig i sin lilla mun, hon är rund i formen och har jättekort hals, hihi så sött!
I dressyren går hon bättre och bättre, hon utvecklas och i hoppningen också. Det bästa clea vet är att ridas ut i skogen. Hyrde henne i somras och då så red jag ut henne ungefär tre gånger i veckan. Hon äslakde det otroligt mycket. När jag red dressyr i padock så ville hon inte arbeta och när jag skulle hoppa henne så sprang hon bara. Men att komma ut i skogen njöt hon fullkomligt av. Den här lilla ponnyn är en riktig pärla, som faktiskt utvecklats mycket tycker jag och just nu älskar jag att rida henne eftesom hon blivit mycket duktigare. Lilla clea kommer alltid att betyda mycket för mig!


love


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0